Wat houdt communicatie via narrowcasting eigenlijk in?

Effectief communiceren is in onze hedendaagse maatschappij enorm belangrijk. Dat geldt voor particulieren, maar zeker ook voor bedrijven ,ondernemers en overheidsinstanties. Efficiënte communicatie kan op tal van manieren vormgegeven worden. Een van de manieren die de afgelopen jaren steeds populairder geworden is, is het zogenoemde narrowcasting.

Deze wijze van communiceren, ook wel bekend als ‘digital signage’, gebeurt via en narrowcasting scherm of televisiescherm, waarop voor klanten, bezoekers of passanten informatie is te zien. Narrowcasting software is overigens iets anders dan broadcasting. Broadcasting kent in principe geen speciale focus of doelgroep, terwijl dit bij narrowcast anders is: dan is de boodschap of informatie gericht op een speciale groep en plaats.

Ideaal voor interne communicatie


Wie als ondernemer, zzp’er of overheidsinstantie kiest voor het gebruik van een narrowcasting scherm, geniet van de uiteenlopende pluspunten die deze moderne manier van communiceren heeft.

In de eerste plaats kun je met dit systeem eenvoudig binnen je bedrijf of instantie een boodschap overbrengen. Door in elke ruimte, gang of op elke verdieping een groot narrowcastingscherm te plaatsen, zien al jouw medewerkers wat de boodschap.

Zo kun je een verjaardag van een collega aankondigen via het narrowastingscherm, maar ook vergaderingen die gepland staan of belangrijke prestaties benoemen om jouw personeel te motiveren.

Verder zijn de schermen ideaal om interne vacatures bekend te maken. Scholen zetten de schermen in om roosterwijzigingen door te geven aan leerlingen, terwijl de schermen op vliegvelden bekend staan als leidraad om te kijken hoe het er met jouw vlucht voorstaat. En, om een laatste voorbeeld te noemen: in supermarkten kun je als eigenaar narrowcastingschermen gebruiken om reclames op aan te kondigen.

Maar ook de buitenwacht bereik je snel


Een tweede voordeel van narrowcastingsystemen is het feit dat de schermen een veelzijdig communicatiemiddel vormen. Zo kun je een scherm achter de etalage van je winkel zetten om klanten mee te lokken.

Dat kan op allerlei manieren: door het laten zien van fotomateriaal, leuke gif-jes of door bewegend beeldmateriaal met of zonder geluid. Hiermee laat je ook direct aan potentiële klanten zien waar je voor staat: voor moderniteit en een eigentijdse aanpak. Onbewust geef je door je scherm de boodschap af dat je als ondernemer weet wat er vandaag de dag speelt.

Veel keuze en variatie


Het fijne aan een narrowcastingscherm kopen, is dat er veel keuze is qua formaten, soorten en stijlen. Oriënteer je breed voor je een keuze maakt en kies voor een aanbieder met een voor jou fijne goede prijs-kwaliteitverhouding!